Jurnal Pomy

Soalan Word Ke Google Form


Cara membuat soal ujian di google form, soal ulangan microsoft word, cara impor soal word ke google form, contoh soalan google form, contoh soal di google form, soal ujian komputer microsoft word, contoh soalan google form, soal word dasar, cara impor soal word ke google form, soal word pilihan ganda, kumpulan soal google form, cara buat soal ujian di google form, soalan kbat bahasa melayu, contoh soalan google form soal selidik, cara upload soal ke google form, soal word mail merge, cara import soal word ke google form.

Hi semua!

Tahu tak yang sekarang ni Google Form dah jadi pilihan ramai untuk buat soal quiz online. Tak hairanlah sebab pemilik Google Form ni bagi keredaan yang maksimum untuk kita customize soalan mengikut keperluan kita. Tapi, ada kejadian kita telah membuat soalan dalam file Word dan kita terfikir bagaimana nak import soalan tu ke dalam Google Form? Tak payah risau, sebab hari ni saya nak share dengan korang cara-caranya!

Pertama-tama, kita perlu pastikan yang kita dah ada Google Drive dan Google Form account. Lepas tu, kita buka Google Form dan pilih Create Form. Pilih Template atau kalau nak buat dari awal, boleh pilih Blank. Lepas tu, kita pilih Short Answer bagi membuat soalan baru.

Selepas membuat soalan, kita klik ke bahagian Grid Menu lagi dan pilih Add item. Bila dah pilih Add item, kita pilih Multiple Choice. Dalam Multiple Choice, kita letakkan options untuk soalan tersebut.

Setelah semua soalan dan option dah siap, kita pergi ke bahagian More. Lepas tu, kita pilih Import Questions. Dalam bahagian Import Questions ni kita nampak option untuk import dari Google Form, CSV, dan Google Quiz. Tapi untuk kali ni, kita pilih Microsoft Excel atau Microsoft Word.

Bila dah klik Microsoft Excel atau Microsoft Word, kita kena cari fail yang nak di-import. Selepas pilih fail, kita pilih Open. Dah pilih fail, Google Form akan menjalankan scanning process. Kita hanya perlu tunggu sahaja sekejap. Lepas scan selesai, kita pilih Continue.

Selepas continue, kita akan nampak paparan question saat kita nak import. Kita hanya perlu pilih tick untuk questions yang tuan rumah nak import. Lepas dah pilih questions, kita tekan Import. Tunggu sehingga process selesai dan voila kamu berjaya import questions dari fail Word kamu ke Google Form.

Selamat mencuba guys! Sekarang korang dah tahu cara import soal Word ke Google Form kan?

Bagaimanapun, jika ada sebarang masalah atau kekeliruan dalam tutorial ini, jangan segan-segan untuk bertanya pada kawan-kawan yang lebih arif atau boleh juga rujuk pada Google Form Help Center.

Sekian dari saya, terima kasih kerana membaca tutorial saya. Ingat, benda baru tu seronok kalau kita belajar sikit-sikit. Stay safe dan jangan lupa untuk selalu mencuba benda baru!

Soalan word ke google form

If you are searching about Cara memindahkan soal word ke google form tanpa copy paste tips, you've visit to the right place. We have pics like Import soalan dari google docs/word ke google form youtube, import soal word ke google form youtube, cara membuat form ms word di google docs hongkoong. Here it is:

📌💛tutorial memindahkan soalan daripada word ke google form dengan mudah, buat soalan dalam google form hirup b

Cara memindahkan soal word ke google form dengan form builder soalskul. Cara mudah membuat kuiz google form menggunakan soalan tersedia dalam. Cara membuat form ms word di google docs hongkoong. Cara import soalan ms word ke google form step by step youtube. Soalan alhamdulillah perubahan baik. Cara transfer soalan word ke google form (kaedah form builder) youtube. Cara memindahkan soal google form ke word dengan mudah dan cepat



Reference :

Search This Blog

Jawapan Buku Teks Kimia KSSM Tingkatan 4